Polityka bezpieczeństwa
Zasady zwrotu
Religia media mitologia Józef Majewski
10,35 zł
Brutto
Autor:
Opis
W czym tkwi tajemnica atrakcyjności tego, co religijne, dla współczesnych mediów Czy media, jak chce wielu, rzeczywiście ze swej natury są wrogie religii, niszcząc i wynaturzając w niej to, co dla niej najbardziej właściwe i najgłębsze Jaki jest kulturowy sens procesów tabloidyzacji mediów Skąd biorą się napięcia między mediami a religiami instytucjonalnymi Na czym ma polegać odpowiedzialność mediów dziennikarskich w relacjonowaniu wydarzeń religijnych Jakim wyzwaniem dla teologii akademickiej są współczesne media Autor bada relację między mediami a religijnością, rozumianą szeroko jako społeczna lub jednostkowa potrzeba sensu opierającego się na tym, co przekracza świat empiryczny: Kościoły, religie instytucjonalne, grupy nieformalne, duchowość, spirytyzm, wiara w nadprzyrodzoność czy zjawiska ponadnaturalne. W kolejnych rozdziałach książki proponuje refleksję nad pytaniami o powrót religijności w wieku mediów audiowizualnych i o (quasi-)religijną funkcję samych mediów. Słowo obraz terytoria 2010, ISBN: 978-83-7453-961-6, 140x220, 200 s., oprawa miękka Religia, media, mitologia Józef Majewski